// Create a Phaser game instance
var game = new Phaser.Game(800, 600, Phaser.AUTO, 'game-container');
// Define the state
var circleState = {
// The preload function is where you can load any assets required for the game
preload: function() {
// Load any necessary assets here
},
// The create function is called once all assets have been loaded
create: function() {
// Generate random circles
for (var i = 0; i < 10; i++) {
var x = game.rnd.between(0, game.width);
var y = game.rnd.between(0, game.height);
var radius = game.rnd.between(10, 50);
var circle = game.add.graphics(x, y);
circle.beginFill(0xff0000);
circle.drawCircle(0, 0, radius);
circle.endFill();
}
},
// The update function is called every frame
update: function() {
// Game logic goes here
}
};
// Add the state to the game
game.state.add('circleState', circleState);
// Start the game
game.state.start('circleState');
Этот код создает экземпляр игры Phaser и определяет состояние под названием circleState
. В функции create
она генерирует 10 случайных кругов, указывая случайные положения (x, y) и случайные радиусы. Круги рисуются с помощью метода drawCircle
графического объекта Phaser.